MĀCĪBU PROCESS

Mācību process šeit ir paredzēts bērniem, kuriem ir svarīga jēga, ne troksnis.

Mācību process Privātajā pamatskolā “Peripatētika” ir veidots kā jēgpilns, strukturēts un mierīgs izglītības ceļš, kurā bērns mācās domāt, saprast un pielietot zināšanas praksē.

Mēs strādājam ar bērniem, kuri vēlas mācīties, spēj iesaistīties kopīgā mācību procesā un novērtē skaidru struktūru, paredzamību un cieņpilnu attieksmi.

DOMĀŠANA KĀ MĀCĪBU PAMATS

Mācību procesā galvenā uzmanība tiek veltīta:

  • domāšanas attīstīšanai,

  • loģiskai izpratnei,

  • sakarību ieraudzīšanai,

  • spējai argumentēt un pamatot savas domas.

Mēs mācām bērnus saprast mācību saturu, nevis mehāniski iegaumēt faktus.
Zināšanas tiek apgūtas soli pa solim, balstoties skaidrā struktūrā un jēgpilnā secībā.

STRUKTŪRĒTA UN MIĒRĪGA MĀCĪBU VIDE

Mācību vide “Peripatētikā” ir apzināti veidota tā, lai:

  • bērni varētu koncentrēties,

  • darbs klasē notiktu bez steigas un trokšņa,

  • mācību process būtu paredzams un saprotams.

Skaidrs dienas ritms un noteikta kārtība palīdz bērniem justies droši un pilnvērtīgi iesaistīties mācībās.

MAZAS KLASES – KVALITĀTE, NE VISU APTVERŠANA

Klasēs mācās 8–10 skolēni.
Mazais skolēnu skaits ļauj nodrošināt:

  • kvalitatīvu mācību darbu;

  • skolotāja uzmanību katram bērnam;

  • vienotu klases dinamiku;

  • mierīgu un līdzsvarotu mācību ritmu.

Mazās klases nav paredzētas individuālai korekcijai, bet gan akadēmiskai, uz izpratni balstītai mācīšanai.

MĀCĪŠANĀS KUSTĪBĀ, PIEREDZĒ UN DIALOGĀ

Ievērojot peripatētisko pieeju, mācīšanās nenotiek tikai pie galda.
Mācību process tiek papildināts ar:

  • izzinošām ekskursijām un pārgājieniem;

  • muzeju un kultūras pasākumu apmeklējumiem;

  • projektu darbiem un radošām aktivitātēm;

  • sarunām un diskusijām.

Pieredze palīdz bērniem nostiprināt zināšanas, attīstīt domāšanu un sasaistīt mācību saturu ar reālo dzīvi.

SKOLOTĀJS KĀ PROCESA VADĪTĀJS

Skolotājs “Peripatētikā” ir mācību procesa vadītājs, kurš:

  • nosaka skaidras prasības,

  • uztur mācību struktūru,

  • rosina domāšanu un dialogu,

  • palīdz bērniem reflektēt par savu darbu.

Skolēns tiek aicināts būt aktīvam mācību procesa dalībniekam, uzņemoties atbildību par savu mācīšanos.

KAM ŠĀDS MĀCĪBU PROCESS IR PIEMĒROTS

Šāds mācību process ir piemērots bērniem, kuri:

  • spēj mācīties grupā un ievērot noteikumus;

  • ir gatavi domāt, analizēt un iesaistīties;

  • novērtē mierīgu, strukturētu vidi;

  • vēlas mācīties ar izpratni un jēgu.

KOPSAVILKUMS

Privātajā pamatskolā “Peripatētika” mācību process balstās domāšanā, mierā un jēgā, radot vidi, kurā bērni var augt akadēmiski, personiski un cilvēcīgi.