Gunita Ozola-Kviese

Skolas dibinātāja un Skolas direktore

"Mana motivācija dibināt skolu radās, pirmkārt, no rūpēm par saviem bērniem un bērniem kopumā. Pieredze, ar ko saskāros, mani nepavisam neapmierināja — es nevēlos šādu nākotni saviem bērniem un citiem jauniešiem.

Tad radās doma: ja nevari mainīt visu pasauli, maini kaut nelielu tās daļu!

Privātās vidusskolas “Peripatētika” mērķis ir ne tikai sniegt zināšanas, bet arī mācīt domāt patstāvīgi, attīstīt emocijas, empātiju, ētiku un radošumu. Mēs palīdzam bērniem atklāt viņu stiprās puses un atrast savu ceļu."

– Gunita Ozola-Kviese, skolas dibinātāja un direktore


Vērtības

Cieņa. Pieklājība, personīgo un citu robežu ievērošana. Spēja empātiski uzklausīt citus un būt uzklausītam.

Atbildība. Rūpes par sevi un apkārtējiem, apņemšanās turēšana un solījumu izpilde. Vēlme mācīties un izzināt jauno.

Sadarbība. Savstarpēja vajadzību ievērošana, draudzīgums, izpalīdzība un kopīga izpratne.

Mērķtiecība. Mērķu izvirzīšana un plānošana, aktīva rīcība un virzība uz panākumiem.



Misija

Privātās vidusskolas “Peripatētika” misija ir veidot nākotnes līderus, kuri apvieno zinātkāri, radošumu un empātiju. Mēs esam apņēmušies radīt mācību vidi, kas ir ne tikai droša un draudzīga, bet arī iedvesmojoša un atbalstoša katra bērna individuālajai attīstībai.

Mūsu skolā tiek sekmēta vispusīga izglītojamo attīstība — gan akadēmiska, gan emocionāla, sociāla un ētiska. Mēs audzinām jauniešus, kuri spēj kritiski domāt, sadarboties un atbildīgi rīkoties gan sabiedrībā, gan personīgajā dzīvē.

Mērķis

Privātās vidusskolas “Peripatētika” mērķis ir veidot drošu, atbalstošu un iedvesmojošu vidi, kurā katrs bērns jūtas novērtēts un motivēts augt.

Mēs ticam, ka katram ir savs ceļš, un mūsu uzdevums ir palīdzēt to atklāt. Mācām domāt ar prātu un just ar sirdi, veicinām empātiju, ētiku un radošumu — tādējādi audzinot nākotnes līderus, kas spēj mainīt pasauli.

Vienlaikus nodrošinām kvalitatīvu un individuālu izglītību, kas veicina ne tikai zināšanu apguvi, bet arī kritisko domāšanu, emocionālo inteliģenci un radošo izpausmi.

"Ar sirsnīgu un individuālu pieeju katram skolēnam." 

Vīzija

Privātās vidusskolas “Peripatētika” vīzija ir radīt vidi, kurā katrs bērns var pilnībā attīstīt savu potenciālu, kļūstot par radošu, kritiski domājošu, pašpietiekamu un sociāli atbildīgu personību.

Mācīšanās ir nepārtraukts ceļojums, ko vada zinātkāre un vēlme izprast pasauli apkārt. Mūsu skolā bērni ne tikai apgūst zināšanas, bet arī atklāj savu unikālo potenciālu, gūstot iedvesmu un spēku piedalīties daudzveidīgās aktivitātēs, kas veicina gan personīgo, gan akadēmisko izaugsmi.

Peripatētika

Vārds “Peripatētika” nāk no sengrieķu valodas un nozīmē “mācīšanās pastaigājoties”. Tā ir Aristoteļa dzīves un mācību filozofija, kas uzsver mācīšanos caur tiešu pieredzi un mijiedarbību ar dabu.

Mēs ticam, ka katram bērnam ir unikāls potenciāls un talanti, un ar siltumu un uzmanību palīdzam viņiem tos atklāt un attīstīt.

Klases

Mūsu klases ir mazas — tikai 8 līdz 10 skolēnu, kas nodrošina personalizētu pieeju katram bērnam.

Šāda mācību vide ļauj skolotājiem labāk izprast skolēnu vajadzības un spējas, radot apstākļus vispusīgai un efektīvai mācību procesā.

Mazā grupa veicina draudzīgas attiecības un drošu atmosfēru, kurā bērniem vieglāk attīstīt savas prasmes un iegūt noturīgas zināšanas.

Mācību process

Mācības skolā “Peripatētika” nav tikai darbs pie galda — tās ir kustībā, pieredzē un atklājumos balstīts process. Mēs ticam, ka zināšanas vislabāk nostiprinās tad, kad tās tiek piedzīvotas.

Mācību procesā mēs apvienojam teoriju ar praktiskām nodarbībām, jo pieredze palīdz ne tikai saprast, bet arī iegaumēt. Teorija kļūst dzīva, kad to pielieto reālās situācijās.

Līdzās klasiskajām stundām bērni piedalās pārgājienos, izzinošās ekskursijās, apmeklē muzejus, kultūras pasākumus un radošās darbnīcas. Mēs iedzīvinām “Peripatētikas” principu — mācīšanos pastaigājoties, iepazīstot pasauli ārpus skolas sienām.

Šāda pieeja rosina domāt patstāvīgi, attīsta zinātkāri un ļauj mācīties ar prieku — atklājot gan sevi, gan pasauli sev apkārt.